Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktika Filmové a audiovizuální výchovy
Holubová, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Předkládaná disertační práce řeší hlavní otázky filmového vzdělávání. Zabývá se skutečností, že film se v posledních letech v České republice i v dalších evropských zemích stal předmětem vzdělávání a v ČR má proto od roku 2010 také své místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní i gymnaziální vzdělávání. Je jím Filmová a audiovizuální výchova, doplňující předmět vzdělávací oblasti Umění a kultura. Disertace klade tuto skutečnost do historického rámce a reflektuje situaci, v níž je třeba znovu promýšlet kurikulární otázky umělecké i mediální oblasti: význam filmu jako umělecké formy, která je již více než sto let nezastupitelnou součástí lidské kultury, i všudypřítomnost audiovizuálního média ve společnosti. Disertace pojednává komplexní vzdělávací cíle Filmové a audiovizuální výchovy: přibližuje filmové vzdělávání jako příležitost pro rozvoj tzv. filmové gramotnosti a osvětluje její význam; věnuje se rozvoji významných osobnostních rysů žáka, který výuka filmu může přinášet. Mapuje hlavní vzdělávací obsah, který lze rozdělit do několika kategorií, úzce souvisejících a odrážejících nejdůležitější aspekty filmového umění: filmová řeč, filmové vyprávění a vztahy mezi filmem a společností. V neposlední řadě disertace ukazuje, že film, v souladu s duchem Orbis Pictus Jana Amose Komenského, je i...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.